dezda
|
04:15
|
0
yorum
Satışını yaptığımız tüm
ürünlerin satışının yapılmasının sağlanması
2.0. İLGİLİ DOKÜMANLAR
Müşteri
talepleri, Ürün Gerçekleştirme Planlaması
Formu
3.0. PROSES DETAYI
Kuruluşumuzda ürün gerçekleştirmenin planlaması; Yeni ürün
siparişlerinde, Mevcut üründe bir
değişiklik talep edildiğinde, Üretimine ara verilmiş bir ürünün müşteri
tarafından yeniden talep edildiği zaman
yapılır.
Firmamıza gelen taleplerin
değerlendirilmesi için üretim müdürü veya planlama koordinasyonunda ürünün
gerçekleştirilmesinin planlanması toplantısı yapılır.
-Teslim
faaliyetleri için şartlarda dahil olmak üzere müşteri tarafından belirtilmiş
olan şartlar,
-Müşteri
tarafından beyan edilmeyen, belirtilen veya bilinen ve amaçlanan kullanım için
gerekli olan şartlar,
-Ürünle
ilgili yasal ve mevzuat şartları,
-Kuruluş
tarafından belirlenen ilave şartlar sipariş aşamasında ilgili bölümlerce incelenerek belirlenir.
Ürün için ilgili bölümler tarafından kalite
hedefleri ve şartlar, gerçekleştirme prosesleri ve dokümantasyonu, ürüne özgü
kaynaklar, ürüne özgü gerekli doğrulama, geçerli kılma, izleme, muayene ve
deney faaliyetleri ve ürün kabulü için gerekli olan kriterler belirlenir ve
ürüne özgü olarak hazırlanan dokümantasyonla (kalite planı, iş akış şemaları,
üretim talimatları vb.) yayınlanır.
Planlama tarafından planlanan ve gerçekleşen tüm faaliyetler Ürün/Hizmet
Gerçekleştirme Planlaması formuna kaydedilir. Belirlenen faaliyetler ilgili
sorumlular tarafından gerçekleştirilir.
Ürün Gerçekleştirme Planlaması formuna uygun
olarak aşağıdaki faaliyetler gerçekleştirilir.
Yukarıda anlatıldığı şekilde yeni bir sipariş
geldiğinde, mevcut bir üründe değişikliğe gidildiğinde veya üretimine ara
verilen bir ürüne bağlı şartlar değiştiğinde planlama tarafından bir ekip
kurularak ürün şartlarının yeniden belirlenmesi sağlanır. Ekibe satış
pazarlama, dış ticaret, üretim planlama, kalite kontrol, satın alma bölümlerinden
ve gerek görüldüğü takdirde tedarikçilerden de bir sorumlu katılabilir.
Oluşturulan ekip tarafından ürünün tüm şartlarının gözden geçirilmesi sağlanır.
Oluşturulan ekipte;
Ticaret ve Satış Pazarlama bölümü
tarafından;
-Ürüne ait müşteri şartları oluşturulan ekibe
aktarılır.
-Müşteri şartları net olarak belli değilse
satış pazarlama/ihracat bölümü tarafından müşteri ile iletişim kurularak
şartların belirlenmesi sağlanır.
Planlama tarafından;
-Siparişin karşılanabilmesi için gerekli
olan satınalma talebi yapılır.
-Ambalajlama için gerekli olan şartlar gözden geçirilir.
Kalite Bölümü tarafından;
-Ölçüm ve kontrol teçhizatımızın yeterliliği
değerlendirilir.Gerekli ihtiyaçlar için talepler açılır.
-Numunelerin veya partilerin kontrolleri ve
onayları için tarihleri veya kuruluş dışında yapılması gereken ölçümler varsa
bu kontrollerin tarihleri belirlenir.
Satınalma bölümü tarafından;
-Tedarikçilerin yeterliliği, satın alınacak
ürünlerin bulunabilirliliği değerlendirilir.
Gözden geçirilen tüm bu şartlar ve bu
şartların sorumluları, planlanan ve gerçekleşen tarihler, hazırlanması gereken dokümanlar Ürün / Hizmet
Gerçekleştirme Planlaması formuna veya ekine
planlama şefi tarafından kayıt edilir. Planlanan faaliyetler ilgili
bölümler tarafından gerçekleştirilir. Planda bir aksama olursa nedenleri
sorumlular tarafından planlama şefine rapor edilir. Planlama tarafından planda
gerekli olan revizyonlar yapılır ve ilgili bölümler bilgilendirilir.
Ürünler seri olarak talep edilen ürünler ise
ilgili bölümlerin yetkinliğine bağlı olarak yukarıda anlatılan çalışma
gerçekleştirilmeden ürün talebinin
karşılanması sağlanabilir.
Gerçekleştirme
proseslerinin ve bunun sonucu olarak meydana gelen ürünün şartları karşıladığına
dair kayıtlar kayıtların kontrolü prosedürüne uygun olarak muhafaza edilir.
0 yorum