dezda
|
08:28
|
0
yorum
2.0. İLGİLİ DOKÜMANLAR
İyileştirme Talebi Formu
3.0. PROSES DETAYI
Yönetimin
Gözden Geçirmesi Prosesine uygun olarak firma üst yönetimi tarafından
düzenlenen YGG toplantılarında kalite politikası, kalite hedefleri, tetkik
sonuçları, verilerin analizi, düzeltici ve önleyici faaliyetler yani YGG
toplantısı girdileri gözden geçirilir. Uygunsuzluk bulunması halinde düz./önl.
faaliyet başlatılması için sorumlular belirlenip faaliyetler başlatılır.
Böylece KYS’nin sürekli uygunluğu, yeterliliği ve etkinliği sağlanmış olur.Bu
gözden geçirme işleminde iyileştirme için çalışanlar tarafından verilen
öneriler de değerlendirilir. İyileştirilecek konular belirlendikten
sonra
aşağıdaki şekilde iyileştirme faaliyetleri gerçekleştirilir. İyileştirme
talepleri çalışan personellerden gelebileceği gibi YGG toplantısında üst yönetim tarafından da belirlenebilir.
3.1.
İyileştirme Talebi, Nedeni ve Kaynağı:
İyileştirme talebi, nedeni ve kaynağı
iyileştirme takip formuna iyileştirme talebinde bulunan personeller tarafından kayıt edilir ve ilgili bölüm
müdürüne onaylatılır. Burada problem açıkça tanımlanır. Bölüm müdürü
iyileştirme talebini uygun görürse yönetim temsilcisinin de onayını aldıktan
sonra iyileştirme talebini genel müdürün onayına sunar.Onayın mütekabilinde faaliyetin
gerçekleştirilmesi aşamalarına devam edilir.İyileştirme talebi üst yönetim
tarafından yapılmış ise iyileştirme talebi nedeni , kaynağı yönetim temsilcisi
tarafından kayıt altına alınır ve genel müdür ile birlikte Yönetim Kurulu adına
yönetim kurulu üyelerinden birinin de onayı alınır.
3.2.İyileştirme
Ekibinin Kurulması
İyileştirme talebinin onayından sonra
Genel Müdür tarafından iyileştirme ekibinin kurulması için bir ekip lideri
belirlenir. Ekip lideri gerek görüldüğü durumlarda Yönetim Temsilcisi
tarafından da belirlenebilir. Ekip lideri iyileştirme ekibini kurar.Ekibe bir
zaman yöneticisi ve raportörde belirlenir. Belirlenen ekip İyileştirme Talebi
formuna kaydedilir. Ekip lideri, raportör, zaman yöneticisi ve ekip üyelerinin
görev ve yetkileri Organizasyon El Kitabında tanımlanmıştır.
3.3.Son
Durumun Analizi
Ekip üyeleri tarafından problemin kök
nedenleri tanımlanır. Mevcut prosesin etkinliği ve verimi değerlendirilir.Hangi
tip problemlerin en sık meydana geldiğini bulmak için veriler toplanır ve
analiz edilir.
3.4.
Olası Çözümlerin Tanımlanması ve İyileştirme Planının Belirlenip Uygulanması
Problemler tespit edildikten sonra
gerçekleştirilecek faaliyet adımları, iyileştirme için sorumlular, tarihler
belirlenir. İyileştirme çalışması esnasında ekip liderinin belirleyeceği beyin
fırtınası gibi değişik yöntemler kullanılarak tüm ekibin önerileri alınabilir.
Önerilerin kabulünden sonra uygulama ilgili bölümlerce gerçekleştirilir.
3.5.
Ekip Tarafından Etkilerin Değerlendirilmesi
Problemin ve kökenindeki nedenlerin giderilmiş
olduğu veya etkilerinin azaltmış olduğu, iyileştirme için konulan hedefe
ulaşılmış olduğu ekip üyeleri tarafından teyit edilir.
3.6.
Yeni Çözümün Uygulanması ve Standartlaştırma
Ekip tarafından uygulanan çözümler
yeterli bulunursa eski proses yeni proses ile değiştirilir. Uygulamaya geçiş
tarihi belirlenerek belirlenen tarihte uygulamaya geçilmesi sağlanır.
Uygulamanın standartlaştırılması için gerekli olan dokümantasyon ilgili
bölümler tarafından hazırlanır. Hangi bölümün hangi dokümantasyonu
hazırlayacağına ekip lideri karar verir. Bazı durumlarda standartlaştırma
dokümantasyon gerektirmeden de sağlanabilir.
3.7.
Yeni Prosesin Etkinliğinin Değerlendirilmesi
Yeni prosesin etkinliğin verimliliğin
değerlendirilmesi için gerekli olan veriler ekip üyeleri tarafından toplanıp
analiz edilir. Bu iyileştirme çözümlerinin kuruluşun başka yerlerinde nasıl
kullanılabileceği değerlendirilir.
3.8.
İyileştirme Faaliyetinin Kapatılması
İyileştirme çalışmalarının
sonuçları ekip lideri tarafından genel müdüre ve yönetim temsilcisine sunulur.
Çalışma sonuçları yeterli görülürse iyileştirme talebi formu kapatılır.
Yetersizliği durumunda yukarıda anlatıldığı şekilde faaliyetler tekrarlanır.
Genel Müdür gerekli gördüğü durumlarda bu çalışmaları üst yönetime Yönetimin
Gözden Geçirmesi toplantısında sunarak karara bağlanmasını sağlar.
İyileştirme çalışmaları sırasında
gerçekleştirilen tüm faaliyetler Ekip Liderinin koordinasyonunda raportör
tarafından iyileştirme talebi formuna kaydedilip veya atıf yapılıp form ekine
konup Yönetim Temsilcisine ve Genel Müdüre raporlanır. İyileştirme çalışmaları,
bir takım problemlerin kalması, proses hedeflerinin gelişmesi ve mevcut
prosesin bu hedefi karşılayacak durumda olmaması veya prosesin iyileştirilmesi
için yeni önerilerin ve çözümlerin ortaya çıkması durumlarında tekrarlanır.
Faaliyet kayıtları kayıtların kontrolü prosedürüne göre saklanır.
0 yorum