dezda
|
08:17
|
0
yorum
Kalite yönetim sistemi şartları
2.0. İLGİLİ DOKÜMANLAR
Proses detayında isimleri
geçen tüm dokümantasyon
3.0. PROSES DETAYI
ISO 9001 Kalite
Yönetim Sisteminin etkinliğini, uygunluğunu, göstermek ve kalite yönetim
sisteminin etkinliğinin sürekli iyileştirilmesinin nerelerde yapılabileceğini
değerlendirmek için gerekli olan veriler ve bu verilerin hangi bölümler
tarafından toplanacağı ve analiz edileceği aşağıda belirtilmiştir.
3.1.
Kalite Bölümü
Aylık periyotlarla proseslerin ve
ürünlerin eğilimlerini izlemek üzere firma içi ve firma dışı red, miktarları,
tedarikçi firmalardan gelen ürünlerin red miktarları ve bunların nedenleri
Nitelikler İçin Kontrol Kartları ile takip edilir. Nitelikler için Kontrol
Kartları Bilgisayar ortamında takip edilir ancak üçer aylık periyotlarla
yazdırılarak kalite bölümünde muhafaza edilir. Aylık olarak analiz raporları
yayınlanır. Hedeflerin aşıldığı durumlarda ilgili bölümlere düzeltici/önleyici
faaliyet başlatılarak gerekli önlemlerin alınması sağlanır.
Firma İçi
Red Miktarı (FİRM) : (Arızalı
Parça Adedi/Üretim Adedi)X100
Firma Dışı
Red Miktarı (FDRM) : (İade Parça
adedi/Sevk adedi)X100
Tedarikçi
GKK Puanı (TGKKP) : (İade Parça
Adedi/Gelen Parça Miktarı)X100 formülleri ile hesaplanır.
3.2.Satış
Pazarlama Bölümü
Yönetimin gözden geçirmesi
toplantıları öncesi müşteri memnuniyetinin ölçümü prosesine uygun olarak
gerçekleşen ölçüm sonuçları raporlanır. Müşteri şikâyetleri takip edilerek
raporlanır. Uygunsuzluk durumlarında ilgili bölümlere düzeltici / önleyici
faaliyetler başlatılır. Aylık olarak gerçekleşen satış miktarları hakkında
rapor hazırlanır.
Müşteri
Memnuniyeti (MM) : ( Alınan Toplam Puan
/Cevaplanan Soru Adedi )X100 formülü ile hesaplanıp tüm müşterilerin
puanları bulunur ve bu puanların aritmetik ortalaması müşteri memnuniyeti puanı
olarak belirlenir.
3.3.Planlama
Aylık periyotlarla, müşteri teslimat
başarı yüzdesi, stok devir oranı, raporlanır. Sevkıyat performansımız hakkında
değerlendirmeler yapılarak yapılan değerlendirmeler ilgili bölümlere
yayınlanır.
Müşteri
Teslimat Başarısı (MTB) : ((Top. Parça Sevkı – (Erken veya Geç Teslim Edilen
Miktarın Tamamı+(Tes. Prog.
ile Tes. Edilen Parça Miktarı Farkı))) / Top.
Parça Sevkıyatı )x100
Stok Devir
Oranı (STO) : ( Toplam Satış Değeri /Stoktaki Parça Değeri)
3.4.Muhasebe
/ Personel Bölümü
Aylık periyotlarla
gerçekleşen eğitim saatleri, çalışanlardan gelen öneriler hakkında rapor
yazılarak ilgili bölümlere yayınlanır. Mali mevzuata göre hazırlanması gereken
tüm veriler hazırlanır. Maliyet kalemleri, işçilik maliyetinin toplam satışa
oranı, yatırımların durumları ve giderler hakkında rapor hazırlanarak ilgili
bölümlere altı aylık periyotlarla yönetimin gözden geçirmesi toplantısı öncesi
yayınlanır.
Kişi Başına
Eğitim Saati (KBES) : ( Alınan
Toplam Eğitim Saati / Çalışan Sayısı)
Çalışan
Başına Öneri Sayısı (ÇBÖS) : ( Kabul
Edilen Öneri Sayısı / Çalışan Sayısı)
Verimlilik (V) :
( Toplam Satış Miktarı –Tüm Maliyetler) /Çalışan Sayısı
İşçilik
Maliyetinin Satışa Oranı(İSO) : ( İşçilik
Maliyeti / Toplam Satış Miktarı)X100
Çalışanların
Memnuniyeti (ÇM) : ( Alınan
Toplam Puan/Cevaplanan Soru Adedi)x100 formülleri ile hesaplanır.
3.5.Satın
alma
Tedarikçilerin ikmal
performansları, kalite sistem denetimleri ve giriş kalite kontrol puanları
takip edilerek dereceleri belirlenir. İkmal, Giriş Kalite Kontrol Puanları,
Kalite Sistemi Tetkik puanları her ay, tedarikçi dereceleri altı ayın sonunda
belirlenerek yayınlanır.
Tedarikçi
Dereceleri : Tedarikçilerin Değerlendirilmesi Prosesi
Yönetimine uygun olarak hesaplanır.
3.5.Yönetim
Temsilcisi
Bölümlerden gelen raporlar doğrultusunda
Kalite Hedefleri Durum Analizi Formu ile genel olarak belirlenen kalite
hedeflerinin durumu takip edilir. Yönetimin gözden geçirmesi toplantısı öncesi,
bölümlerden gelen raporlar toplanarak
tetkiklerin sonuçları, müşteri geri beslemeleri, proses performansları,
ürün performansları, önleyici ve düzeltici faaliyetlerin durumu, kalite yönetim
sistemimizi etkileyebilecek değişiklikler, iyileştirme için gelen öneriler,
kısacası kalite yönetim sistemimizin performansı ve/veya iyileştirilmesi için
herhangi bir ihtiyaç hakkında üst yönetime rapor sunulur.
Yukarıda anlatılanlara ek
olarak ilgili bölümler tarafından belirlenen kalite hedeflerinin mevcut
durumları takip edilerek yapılan analizler yönetim temsilcisine aylık olarak
bildirilir.
Veri analizi ile ilgili olarak tutulan tüm kayıtlar kayıtların
kontrolü prosedürüne uygun olarak muhafaza edilir.
0 yorum