dezda
|
02:15
|
0
yorum
Belirlenen şartlara uymayan ürünün ,
yanlışlıkla kullanımının veya teslimatının önlenmesi için tanımlanması ve
kontrol edilmesini sağlamak üzere metot oluşturmaktır.
2.0. UYGULAMA
Kalite Kontrol, Üretim, Satın
alma
3.0. TANIMLAR
3.1.İmtiyaz: Belirlenmiş
şartlara uymayan ürünün kullanılmasına veya serbest bırakılmasına verilen izin.
4.0. İLGİLİ DOKÜMANLAR
4.1. Parça Tanıtım ve Kabul
Kartı Red Kartı (F.46)
4.2. Düzeltici ve Önleyici Faaliyet Formu (F.06)
4.3. Karantina Raporu (F.16)
5.0. REFERANS DOKÜMANLAR
5.1. ISO 9001 Kalite
Yönetim Sistemi Standardı
5.2.Kalite El Kitabı
(KEK.01)
5.3.Kayıtların Kontrolü
Prosedürü (P.02)
5.4.Düzeltici/Önleyici Faaliyetler Prosedürü (P.05)
6.0. SORUMLULUKLAR
6.1. Satın alma
- Satın alınan malzemelerdeki
uygunsuzlukları tedarikçi firmalara bildirmek,
- Hizmet alımlarında
uygunsuzlukları tespit etmek ve tedarikçi firmalara bildirmek
6.2. Kalite Kontrol
- Uygun olmayan ürünler için
gerekli düzeltici ve önleyici faaliyetleri başlatmak ve izlemek
- Uygunsuz malzemelerin
durumlarını gösterir kayıtların , raporların hazırlamak
- Uygun olmayan ürünlere müdahale
edip düzelene kadar iş akışına engel
olmak.
6.3. İlgili Bölümler
- Uygun olmayan ürünleri red stok
sahasına bırakmak.
- Karantina bölgesindeki
değerlendirilmesi ve raporlanmasında görev almak
7.0. PROSEDÜR
7.1. UYGUN OLMAYAN HİZMET ALIMLARI
Uygun olmayan
hizmet alımları tespit edildiği zaman bu
hizmet alımı ile gerçekleşen faaliyet durdurulur ve satın alma tedarikçiye
açılan düzeltici/önleyici faaliyet formu
ile bilgilendirilir. Uygunsuzluk durumu satın alma tarafından tedarikçi firmaya
bildirilir ve uygunsuzluğun tedarikçi firma tarafından giderilmesi sağlanır.
7.2. UYGUN OLMAYAN GİRDİLER
Firmamıza
girdisi yapılan malzemelerin Giriş Kalite Kontrol tarafından doğrulama
işlemleri gerçekleştirilir. Uygunsuzluğu tespit edilen malzemelerin doğrulama ve test raporları ,
düzeltici/önleyici faaliyet formunda da hatalar belirtilerek satın alma
bölümüne iletilir. Satınalma tarafından
bu hatalar tedarikçi firmalara bildirilir ve malzemeler iade edilir. Malzemeler
iade işlemi gerçekleşene kadar red kartı ile red stok bölgesinde bekletilir.
7.3. UYGUN OLMAYAN ÜRÜNLER
Ara depolamalar esnasında uygunsuzluğu tespit edilen ürünler ise
uygunsuzluğu tespit edenler tarafından red stok sahasına bırakılırlar. Burada
bulunan parçalarda Kalite Kontrol
tarafından değerlendirmeye alınır.Hatalı ürünler kesinlikle müşteri firmaya
sevk edilmez. Depolama esnasında firmamızda bozulacak ürün bulunmasa bile
kalite kontrol tarafından ürünler son kontrolleri yapılmadan sevk edilemezler.
7.4. KARANTİNA BÖLGESİNDEKİ UYGULAMALAR
Müşteri
firmalardan iade edilen ürünler karantina bölgesine bırakılırlar. Bu bölgedeki
ürünler kalite kontrol tarafından değerlendirilerek hatanın sebepleri
araştırılır. Tespit edilen hataya uygun olarak gerekli plan düzeltici
faaliyetler yürütülür.
Uygun olmayan ürünlere ait kayıtlar Kayıtların
Kontrolü prosedürüne uygun olarak muhafaza edilir.
0 yorum