Home
�
ISO 9001
,
kalite hedefleri
�
ISO 9001 Kalite Hedefleri ve Yönetim Sisteminin Planlanması Prosesi Yönetimi
dezda
|
02:29
|
0
yorum
Kuruluşumuzun kalite yönetim
sistemi şartları
2.0. İLGİLİ DOKÜMANLAR
Kalite
yönetim sistemi içersindeki tüm dokümantasyon, Kalite Yönetim Sistemi
Planlaması Çizelgesi, Kalite Hedefleri Durum Analizi Formu
3.0. PROSES DETAYI
3.1.Kalite
Hedeflerinin Oluşturulması
Kalite
hedefleri ilgili fonksiyon ve seviyelerde ilgili bölüm sorumlusu tarafından
bölüm yöneticilerinin kontrolü altında belirlenir. Her prosesin kalite
hedefinin muhakkak belirlenmesi şartı vardır. Bölüm yöneticileri bu uygulamadan
sorumludur. Kalite hedefleri belirlenirken mevcut durum göz önünde
bulundurulur, geçmiş yılın kalite hedefleri ve verileri incelenir. Kalite
hedeflerinin ölçülebilir olması gerekliliği vardır. Kalite hedefleri
oluşturulurken temel olarak belirlenmesi gereken hedefler ilgili proses
yönetiminin proses performans kriterlerinde belirtilmiştir.Bölüm sorumluları
bunların dışında da kalite hedefleri belirleyebilirler. Hedefler oluşturulurken
hedeflere ulaşmak için stratejiler de ilgili bölümler tarafından belirlenir.
Bölümler tarafından oluşturulan kalite hedefleri Yönetimin Gözden Geçirmesi
toplantısında üst yönetim tarafından gözden geçirilerek nihai halini alır. Yönetimin gözden geçirmesi toplantısı
tutanağına kaydedilir. Kalite hedefleri aylık olarak bölüm yöneticileri tarafından
takip edilerek Yönetim Temsilcisine ve Genel Müdüre raporlanır. Bölümler
tarafından oluşturulan kalite hedefleri Yönetim Temsilcisi tarafından Kalite
Hedefleri Durum Analizi Formuna kayıt edilir ve gerçekleşme durumları bu form
üzerinden takip edilerek üst yönetime raporlanır.
Durum
analizleri üst yönetim tarafından
Yönetimin Gözden Geçirmesi toplantıları ile değerlendirilir ve gerekli
faaliyetler tespit edilir. Planlanandan aşması durumunda düzeltici ve önleyici
faaliyet belirlenir, daha önce gerçekleşmesi durumunda gerekiyorsa kalite
hedefi iyileştirilir. Sonuçlar Yönetimin Gözden Geçirmesi Toplantısı tutanağına kaydedilir.
3.2.Kalite
Yönetim Sisteminin Planlanması
Kalite Yönetim Sistemi Planlaması, şirket
stratejileri ve hedefleri, tanımlı pazar ve müşteri beklentileri, endüstriyel
ve teknolojik gelişmeler, risk analizleri, ürün/proses performans değerleri,
öneriler yardımı ile toplanan çalışanların görüşleri ve iyileştirme fırsatları
göz önünde bulundurularak organizasyonun temel bilgi, beceri ve yeteneklerini,
iş yapma tarzını geliştirecek şekilde yönetim temsilcisi tarafından yönetimin
gözden geçirmesi toplantısı sonrası bu toplantıda değerlendirilen konular göz
önünde bulundurularak yapılır. Hazırlanan Kalite Yönetim Sistemi
Planlaması Çizelgesinde belirlenen
planlama kapsamı, yürütülecek faaliyet, sorumlular ve süreler belirtilir.
Planın gerçekleşme takibi yönetim temsilcisi tarafından yapılır.
Kalite
Yönetim Sistemi Planlaması Çizelgesinin
Şubat ayına kadar hazırlanmış ve kontrollü doküman olarak yayınlanmış
olmalıdır. Kalite Yönetim Sisteminin
Planlanması Çizelgesi hazırlanırken tüm bölümler yukarıda anlatılan
şekilde ilgili seviyeler ve fonksiyonlarında kalite hedeflerini ve
stratejilerini belirlerler.Yönetimin Gözden Geçirmesi toplantısında nihai
halini alan hedeflere ulaşılması için
bölümler tarafından ilgili planlar hazırlanır.
İlgili
planların hazırlanması ile birlikte Yönetim Temsilcisi Yönetimin Gözden
Geçirmesi toplantısı tutanağında da belirtilen hedeflere ulaşılması için
belirtilen stratejileri, sorumluları ve zamanları da göz önünde bulundurarak
Kalite Yönetim Sisteminin Planlanması Çizelgesini hazırlar ve ilgili bölümlere
yayınlar. Hazırlanan planlamada bölümler bazında belirlenen hedeflerin
genelmesi yapılır. Planın kapsamı, dahil edilecek konular Yönetim Temsilcisi
tarafından belirlenir. Hedeflerin
gerçekleşme durumları bölümler tarafından takip edilerek Yönetim temsilcisine
raporlanır. Yönetim Temsilcisi de gerçekleşen faaliyetlerin değerlendirmelerini
yaparak durumlarını Kalite Yönetim Sisteminin Planlanması Çizelgesine kaydeder.
Faaliyetler
planlanırken ve gerçekleştirilirken kalite yönetim sisteminin bütünlüğünün
sürdürülmesi ve etkinliğinin doğrulanması hazırlanan faaliyet planlarının
onaylanması aşamasında Yönetim Temsilcisi tarafından sağlanır. Yapılan
değişikliklerin kalite yönetim sisteminin bütünlüğünü ve etkinliğine
yapabilecekleri olumsuz etkilerin önlenmesi her bir prosesin proses kontrol
metotlarında belirtilen yöntemlerle izlenmesi özellikle iç tetkik araçlarının
etkin kullanımı ile sağlanır.
Category
:
ISO 9001
,
kalite hedefleri
Kaizen Sertifikasyon Hakkında
:
Kaizen; ISO 9001 başta olmak üzere Yönetim Sistemleri ve CE konusunda belgelendirme ve eğitim faaliyetlerinde bulunan bir kuruluştur. Resmi siteye gitmek için tıklayınız:
ISO 9001
0 yorum